Home » , » Ketahui masalah yang dihadapi ketika hamil dan rawatnya dengan set kehamilan shaklee

Ketahui masalah yang dihadapi ketika hamil dan rawatnya dengan set kehamilan shaklee

Written By Unknown on Monday 18 August 2014 | 01:51

Kehamilan adalah suatu anugerah yang terindah dari Allah SWT. Tiada pasangan pun yang tidak menginginkan cahaya mata. Jika di tanya kepada semua pasangan pun, pastinya jawapan mereka inginkan zuriat..



Tetapi, apabila wanita-wanita telah disahkan hamil, pastinya perasaan takut dan gusar itu pasti ada..Kerana apa?? Kerana sewaktu hamil, akan terdapat beberapa masalah yang terjadi seperti penambahan berat badan, peningkatan tekanan darah dan sebagainya..

Antara masalah-masalah kesihatan yang terjadi sewaktu kehamilan ialah :

1.     Sakit punggung
Selama masa kehamilan, tubuh Anda akan meregang seiring dengan pertumbuhan janin Anda. Hal ini menimbulkan tekanan dan ketegangan di punggung bawah dan pinggul.

2. Mual
Pada tiga bulan pertama anda akan mengalami morning sickness, muntah, atau mood yang tidak terurus, Hal ini boleh anda rasakan hanya pada 3 bulan pertama.

3. Puting mengeluarkan cairan
Payudara Anda akan mula merasa untuk disusukan, kadang-kadang anda akan merasa puting anda basah. Hal ini kerana ASI yang mula dihasilkan oleh payudara Anda pada trimester ketiga kehamilan.

4. Pendarahan
Selama kehamilan anda mungkin akan mengalami masalah kesihatan mulut. Selain itu, juga akan mengalami pendarahan pada vagina pada bulan awal kehamilan. Untuk masalah ini Anda anda boleh berjumpa dengan doktor jika keadaan bertambah teruk

5. Keputihan
Saat hamil, masalah keputihan Anda akan meningkat. Ini disebabkan  dinding vagina akan menjadi lebih lentur, sehingga menghasilkan lendir  yang banyak .

6. Kram
Kram adalah masalah paling umum yang dideritai oleh wanita hamil. Pada saat kehamilan, Anda akan lebih sering merasakan kram pada otot betis, perut, dan kaki. Kram biasanya terjadi pada malam hari.

7. Kurang tidur
Selama kehamilan, jumlah hormon akan semakin meningkat. Hal ini yang menyebabkan Anda lebih sering terjaga. Selain itu, rasa sakit yang Anda rasakan akan membuat Anda semakin sulit untuk tidur.

8 Masalah kulit dan rambut
Masalah seperti stretch mark, kulit kering, dan rambut gugur adalah beberapa masalah kulit dan rambut yang akan Anda alami selama kehamilan.

9. Sembelit Perubahan hormon pada tubuh akan menyebabkan sembelit. Untuk mengatasi sembelit di masa kehamilan, cobalah konsumsi makanan dengan kadar, serat, dan air yang tinggi.

10. Sakit kepala
Beberapa wanita hamil akan mengalami sakit kepala akut selama beberapa minggu pertama kehamilan. Selain faktor hormon, mual dan muntah juga akan menyebabkan Anda mengalami sakit kepala.

11. Mulas
Perubahan hormon dan pertumbuhan janin merupakan penyebab utama masalah kesihatan selama kehamilan, biasanya rasa mulas juga disertai rasa ingin muntah. Jika terlalu parah, dinasihatakan untuk berjumpa doktor demi kesihatan Anda dan bayi Anda.

Jika masalah-masalah ini terjadi kepada ibu-ibu hamil, pastinya ia menjadi ketidakselesaan kepada mereka.. Pastinya tubuh badan mereka tidak ada nutrisi, malah tenaga untuk melakukan aktiviti harian juga kurang.. Jadi bagaimana cara penyelesaian yang terbaik untuk ibu-ibu hamil menghadapi masalah-masalah tersebut??

Untuk pengetahuan pembaca, disebabkan masalah-masalah di atas sering kali menghantui ibu-ibu hamil, maka SHAKLEE telah menghasilkan satu set yang dinamakan SET KEHAMILAN SHAKLEE..





Set Asas untuk trimester pertama terdiri daripada:




 Set Asas untuk trimester 2 & 3 terdiri dari:



Dan boleh tambah dengan pengambilan ESP supaya ibu lebih bertenaga dan mengoptimum kan penyerapan vitamin.


APA ITU TRIMESTER 1,2 & 3??



Apakah kelebihan yang terdapat pada Set Kehamilan Shaklee?

  • Kandungan asid folik di dalam B Complex melindungi bayi dari kecacatan saraf tunjang.
  • Asid folik jga menghalang ibu dari risiko kanser dan strok
  • Vita-Lea Shaklee, mengandungi zat besi yang tinggi mengelakkan masalah anemia dan kekurangan sel darah merah.
  • Zat besi juga berperanan untuk memastikan bayi mendapat semua zat dari makanan ibu, jadi ini akan mengurangkan risiko bayi pra matang dan masalah bayi kurang berat badan
  • Vitamin C yang mencukupi akan membantu mengurangkan risiko terkena demam atau selsema, satu biji Vita-C Shaklee bersamaan 71/2 biji buah oren. Banyakkan....
  • Omega Guard Shaklee mengandungi DHA tinggi untuk membantu perkembangan otak bayi
  • Kalsium adalah salah satu mineral yang penting untuk ibu mengandung. Ostematrix adalah kalsium-magnesium yang membantu sistem saraf, otot dan peredaran darah si ibu, juga mengelakkan kekejangan yang sering berlaku pada ibu-ibu hamil
  • Juga membantu pertumbuhan tulang dan gigi yang sihat bagi ibu dan bayi

0 comments :

Post a Comment