Home » » Ku tambat hatimu dengan air tanganku

Ku tambat hatimu dengan air tanganku

Written By Unknown on Saturday 27 September 2014 | 04:30


Anda sebagai seorang isteri pernah tak dengar rungutan dari suami yang selalu ingin merasai masakan anda? Tambah-tambah jika anda seorang isteri yang berkerjaya..Mesti masa untuk memasak terhad. Kadang-kadang waktu hujung minggu je boleh masa..Itu ok lagi..Ada paling parah ,hujung minggu pun tak nak masak, alasannya, nak rehat hujung minggu.



Aduhai, macamane ye boleh jadi begini. Si isteri kena ambil serius tau hal ini..Pernah dengar tak ayat ni “nak pikat hati suami ni, biar melalui air tangan”.. Ha..ape maknanya tu???

Ok,  saya ni bukanlah orang yang berpengalaman bab-bab gini. Maklumlah belum berumah tangga. Tapi emak saya ni, selalu la suka bercerita sambil menasihati saya.. Paling yang dia suka cakap kalau bab kahwin..Dia selalu nasihatkan kalau dah kahwin, jangan malas masak.. Sesibuk mana pun  kita, jangan lupa masak..Suami ni kalau dah rasa air tangan kita, sedap pula tu, insyallah suami akan sayang sampai ke syurgaJ Setia until jannah tau..hehehhe


Ha, excited tak nak memasak lepas ni?? Kalau excited nak tambat hati suami, meh le belajar memasak..Ops..anda tak reti memasak?? Ala, susah apenye..sekarang boleh beli buku memasak lagi..Kalau malas, google je..kan senang..hehehehe. Saya pun rajin mengoogle tau resipi2 ni.hehhe

Kalau dah tambat hati suami dengan masakan, kasih sayang pun bertambah tau. Contoh salah satu artikel ni..kisah si isteri yang baru berjinak-jinak nak memasak untuk encik suami..hehe…jom baca kat sini..sweet gitu..ehhehee


Ok, itu je la cerita saya hari ni..Ha, terlupa pula saya.. Dalam pada kita memasak tu kan, jangan lupa berzikir, berselawat.. Amalan macam ni sangat digalakkan terutama jika nak memasak. Yela,dalam niat kita nak memberi si suami tercinta makan, tak lupa juga kita mengucap alunan-alunan yang indah-indah, baik-baik kan??Kita kan nak jadikan ia bukan sahaja sumber yang halal malah berkat J Ni ada sedikit doa-doa yang dapat saya kongsikan..Boleh la diamalkan.. Bagi yang bujang pun boleh..:)


Akhir sekali, saya nak kongsikan kepada anda semua, doa untuk pengikat kasih sayang buat pasangan suami isteri.. Elok diamalkan bagi mereka yang sudah berkahwin mahupun yang belum/bakal mendirikan rumahtangga






0 comments :

Post a Comment